seo

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga

Doskonała znajomość klienta docelowego lub w tym przypadku czytelnika, jest idealnym powodem do stworzenia udanego bloga biznesowego. Każda firma powinna zrozumieć, że ​​marketing treści to niezwykle ważny element i jeśli nie masz bloga dołączonego do witryny biznesowej, musisz zacząć blogować już teraz.

Chociaż blogi istnieją już od dłuższego czasu, ich popularność nagle wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat. Przekazują one ogromne ilości wiedzy i można na nich dobrze zarobić. Firmowy blog może także pomóc w rozpowszechnianiu informacji o Twojej działalności. Biorąc pod uwagę ich moc, zarządzanie blogami jest zaskakująco łatwe.

Możesz w prosty sposób utworzyć blog na swojej stronie internetowej i rozpocząć zapełniać go treścią i zarządzać nim. Wiele programów i aplikacji do blogowania ma osobny panel administratora, który może czasami pomylić się podczas zarządzania postami.

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Przede wszystkim zwiększa widoczność marki i ułatwia dotarcie do osób szukających odpowiedzi na przeróżne tematy. Przecież klienci nie zawsze wpisują w Google nazwę firmy, recz np. konkretną usługę jak pozycjonowanie Bydgoszcz. W wynikach wyszukiwania bardzo często pojawiają się nie tyle strony główne konkretnych firm, ale właśnie artykuły blogowe, które odpowiadają na postawione przez użytkownika pytania i na stronę firmową trafiają właśnie przez treści, które ich interesują. Takie wizyty są bardzo wartościowe, bo są to użytkownicy bezpośrednio zaciekawieni Twoją ofertą.

Pisanie treści jest jednocześnie źródłem pozyskiwania linków! Jeśli treści są naprawdę atrakcyjne, to użytkownicy dzielą się nimi na swoich stronach, socialach itd., wzbogacając potencjał strony i samego artykułu. Analizując bloga z tej strony, jest on dobrym narzędziem do pozycjonowania, gdyż generuje naturalny ruch na witrynie.

Treści tam zamieszczane, widoczne są w wyszukiwarkach, tak samo jak treści ze strony. Dzięki temu nasycenie bloga (ale nie nadmierne przesycenie!) słowami kluczowymi, które są często wyszukiwane przez użytkowników w internecie, zwiększa Twoją szansę na pozyskanie wartościowych klientów dla Twojej firmy.


Jeżeli artykuły blogowe są właściwie wyeksponowane na stronie głównej, wyszukiwarka Google wyżej je indeksuje. Treści na blogu dają możliwość budowania tzw. długiego ogona, czyli pełnych zapytań wpisywanych przez użytkowników w internecie. Odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania w Internecie może przyciągnąć dużą ilość klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

You May Also Like